iannanort

Alla inlägg under april 2012

Av Josefine Molin - 20 april 2012 17:35

Hej,


Ja som ni vet är ju Borås känt för sitt regn. Idag har det verkligen visat att det stämmer. Det har regnat heeeela dagen.


 


Men det blev ändå en liten sovmorgon, den en promenad i regnet med  Micha och Maja. Sen har jag försökt att plugga lite väveriteknik, eftersom jag inte uppdaterat så mycket nu i veckan kan jag bara meddela att jag haft mycket plugg, jag här vävt på vävmaskin :) Stort va ;) Sedan har det varit mycket materialläraplugg på kvällarna. Har faktiskt passat bra att Micha varit i Stockholm på utbildning, man får lite mer plugg gjort, men jag saknar honom såklart!


Igår ringde pappa och frågade om jag var sugen på att springa Stockholm Maraton(halva) så jag ska suga på den karamellen lite innan jag tackar ja, vilken jag säkert kommer göra! Då är det bara att börja träna, på riktigt och försöka slå min tidigare tid :) Kan ju vara ett bra mål? Eller vad tycker ni?


Jag ska när jag får tid lägga in lite bilder från Milano, även om vi inte tog så många !


Ikväll blir det sotad kycklingfile och rotfrukter i ugn, får se om Linus, Josefine och Lykke kommer över en sväng! Då blir det ju full fart.


Ha en härlig fredag alla där ute :)

Föresten har jag en härlig histora att berätta om när jag var och färgade håret igår! OMG, berättar imorgon!


 


Av Josefine Molin - 19 april 2012 17:34

Hellu,

Vill be om ursäkt för dålig blogging,men Internet är ur funktion. Men snart är mannen på plats och kanske kan hjälpa mig =) kram

Av Josefine Molin - 14 april 2012 19:27

Hej,


Sitter i min ensamhet och avnjuter Tacos för andra dagen i rad (åt det även som lunch) och på det ett glas rött.


Idag när vi var och motionerade så tappade jag mitt kort :( gick en vända till men jag hittade det inte. Så har nu ringt och spärrat det. Därefter trodd jag även att jag tappat min mobil, men den hittade jag!


Nu ska jag iväg till Marie och dricka lite vin och umgås med härliga tjejer! Micha är på killkväll.


Ha en härlig lördag! Puss


 


Av Josefine Molin - 14 april 2012 12:07

Hej hallå,


Nu var det ett tag sedan, men har hunnit avverka Milano, en helg i Stockholm och några dagar med besök här i Borås.


Mamma och Elin följde närmligen med tillbaka ner hit så det har varit fullt upp. Har bakat, lagat god mat och shoppat en del.


Så imorse när Micha skulle iväg och spela golf så blev det att öppna böckerna i Materiallära. Har lagt plugget på hyllan i nån vecka så nu är det hög tid att komma ikapp. Sjuuukt hur mycket textil det finns i allting. Bara några exempel är ju inom byggnader, vägar, medicin, utrustningar.


Jag hoppas nu att Micha är påväg hem så vi kan ta en långpromenad. Han har ju ingått i en tävling med Robban om vem som kan gå ner mest i vikt på 6 veckor. Så jag gör mitt yttersta för att pusha honom. Så här hemma väntar ett kokt ägg till frulle.


Kram på ett tag




Jag, Elin, Mamma och Robban på deras bröllop


Förra sommaren på landet


Jag och Mamma i Thailand

Av Josefine Molin - 4 april 2012 15:09

Äntligen bär det av mot milano!


Sitter ute på skavsta flygplats med en cider, det är strålande sol och jag hoppas samma väder väntar i Milano.


Hörs om ett par dagar, vi ska njuta av god mat och shopping och varandras sällskap :)


Av Josefine Molin - 3 april 2012 15:26

Imorgon tar jag min pöjk och flyger till Milano eller om det är så att han tar mig eftersom det var min julklapp :)


Men det ska bli så härligt att få lite värme och lite semester! Imorgon kl 17 går flyget. Jag har lektion först på morgonen och därefter så bär det av mot Skavsta. Har fixat i ordning det sista med hans present också :)


Nu blir det tvättstuga och middagsfix ! Sen tror jag jag ska baka lite kladdkakemuffins!


Puss


Av Josefine Molin - 2 april 2012 15:45

Jag satt här hemma och tittade igenom alla gamla bilder på min dator. Har ca 8000 bilder från de senaste 4 åren och längre tillbaka. Är så otroligt glad för den fina familj som jag har och relationen som jag har till dem.


Här är lite roliga bilder från förr:


 

Jag, pappa, mamma, Robban och mina småsyskon Elin och Simon! I Thailand, hua hin 2006? 2007?


 

Vi alla igen <3


 

Mamma och pappa i Grekland 2009? 2010? haha minne som en guldfisk!


 

Jag, Robban och lillsimpa!


 

Karaoke i Thai :)


Kärlek till my family, jag saknar er i vardagen <3

Av Josefine Molin - 2 april 2012 09:33

Godmorgon,


Alltså man blir så glad av detta väder, det ligger visserligen lite snö på backen. Men det är strålade sol, så det blev ett varv runt sjön. Sitter och käkar lite gröt, och ska börja göra iordning mig.


Har inga lektioner idag, men vi har ett infomöte om 3:e året, om man nu vill gå ett tredje år på utbildningen. Det känns inte aktuellt just nu men det är ju alltid bra att veta vad det handlar om :)


Sedan ska jag fixa lite till Michas present! Och om bara 2 dagar bär det av till Milano..nedräkning :)


Kram


 

Ovido - Quiz & Flashcards