iannanort

Alla inlägg under maj 2012

Av Josefine Molin - 30 maj 2012 21:59

Hej på er,


Vilken dag! Började med en fika för att gratta fina Tess som fyller år imorgon och ska ha en middag som jag missar för att vi åker till Stockholm imorgon. Så jag hade köpt fina småskålar som jag nog ska införskaffa till mig själv också.


Sedan blev det en sväng på stan, med lite shopping. Handlade en present till mamma för hon inte fick något på morsdag! Så hon får en liten sak imorgon, så blev det faktiskt en skjorta på rea till mig själv och två nya linnen. Det var min första shopping på 6 månader typ!! Välförtjänt!


Sedan blev jag inringd till jobbet för ett pass mellan 17-21! Så nu har man tjänat lite pengar också så här på kvällskvisten! Blev hämtad av min älskling som köpt thaimat!


NU sova, imorgonbitti Stockholm!! :)


Kraaam


 


Av Josefine Molin - 29 maj 2012 21:11

Hej på er fina friends,


Nu är äntligen alla tentor för detta år över! Jag gjorde mitt bästa och nu kan man bara på hoppas på ett fint resultat.


Skulle ha varit på en feting fest ikväll, men huvudet tynger och jag är inte det minsta sugen på alkohol. Det blir saft kärleksmums och DH :)


Puss och kram


     

Idag var det lite kyligare ute, så det blev jacka och tjocktröja! Visst är mina nya skor söta! Dem är faktiskt inte så varma som de ser ut!!

Av Josefine Molin - 29 maj 2012 07:31

Nu kör vi sista tentan! Håll tummarna där ute kära ni <3


 

Sedan ska jag ta det lugnt hela kvällen!!!!!!!!!!

Av Josefine Molin - 28 maj 2012 19:21

Hej,


Helgen på hemmaplan har varit rolig och fullspäckad. Torsdag och fredag vad lugn och vi njöt av god mat och solsken i stora lass. På lördagen gästade boråsborna Kungsängen och kungskalaset. Dagen började hemma hos mamma och Robban med massa trevligt folk därefter blev det en sväng upp till centrum och roligt igenkännande av många gamla ansikten! Kul :) 


Dock tycker jag att man mest hinner säga hej bara, det var väl nästan ingen man hinner prata så mycket som man igentligen vill med:(


Igår var det en lång dag, medan grabbarna var på solvalla passade jag på att hänga med farmor och farfar. Sen var det såklart min tur att köra hela vägen hem med fulla killar i bilen. Men dem sov så det var tyst och lugnt.


Tog en del bilder med systemkameran i helgen, ni får se snart!


Idag är den första tentan denna vecka skriven, nu ska jag pluga inför den andra imorgon!


Kraaaam



 


           




Av Josefine Molin - 23 maj 2012 12:35

Hej,


Just nu har man inget liv, dagarna består bara av plugg. Börjar blir så tråkig,t och det är svårt att veta vad man kan och inte!


Igår hade jag min sista föreläsning för detta läsår, vi hade väveriteknik hela dagen och det blev stressigt att hinna hem på lunchen för att både äta och resta Maja. Micha kom hem igårkväll och var helt slut. Imorse blev det en lång skön promenad i värmen, och nu har jag pluggat sedan tio. Ska plugga lite till sen blir det ut i solen en sväng.


När Micha kommer hem igen ska vi kanske ta en middag i någon park. Imorgon har jag upplärning på DHL, börjar 7 så det blir tidig morgon. Sen direkt när jag slutar åker vi mot Stockholm.Ikväll har vi möte med bostadsrättföreningen, jag ska iaf gå får se om jag får med mig Herr Klingsell på det :)


Längtar så till på tisdag när alla tentor är gjorda och det är sommarlov!!!


  

Äntligen fram med sommarkläderna 

 

Hon ska hoppa i precis överallt

Av Josefine Molin - 21 maj 2012 21:38

Åh jag saknar Micha, ibland är det jobbigt när han är borta, ibland känns det helt okej att vara ensam.

Nu vill jag bara ha närhet till min familj när jag är själv. Har iaf fått mycket plugg gjort och imorgon är sista lektionen för detta första år !


Vill ut på landet med familjen

     

Bilder från landet förra sommaren, första doppet tror jag!

Av Josefine Molin - 21 maj 2012 15:37

Hej fina ni,


Jag behöver paus från plugget nu, sommarlov, fylla skallen med jobb!!


Har traglats med väveritekniken nu på morgonen, med mellanrum för en intervju på Actic som gyminstruktör! Lät grymt kul och man får utbildning osv. Däremot är det sämre pröjs än Manpower så jag ska ta en funderare nu i veckan på hur jag ska göra. Kanske kan köra bägge!


Längtar väldigt mycket hem nu, efter familj och våra vänner så det ska bli skönt att komma hem i helgen, även fast det kommer att bli lite plugg för min del. Micha är borta i Stockholm tills imorgon, mycket fläng för honom.


Ni kan inte förstå hur mycket jag längtar till vår vecka i Spanien!!


Nu ska jag återgå till plugget, sen ska jag och Maja till vattnet så snuttan får bada lite :)

 

Var e vovven?


Av Josefine Molin - 19 maj 2012 13:47

Hej på er,


Nu är det bara rå plugg som gäller. Det är en vecka kvar av första året på Textilhögskolan. Två tentor kvar att klara :)


Igår var det plugg på biblioteket med Tesse och Evelina. På kvällen blev det lets dance och grill. Micha åkte inatt till Tyskland för att inhandla lite sprit! Så jag har haft hela dagen ensam hemma med plugg. Började vid 9 imorse och nu har jag tagit mig igenom samtliga PP, anteckningar, sidor i boken gällande materiallära och gjort mig ca 20 små kort med notiser gällande allt.


Ett bra och enkelt sätt att plugga och det funkar för mig. Bra att ha dessa i Stockholm nästa helg så jag kan förhöra mig själv.



Får se om jag ska börja med väveriteknik eller om det får vänta till imorgon. Ska väl läsa igenom alla mina små lappar och sedan blir det friska luften med Maja.

Njut av långledigheten <3


 

Ovido - Quiz & Flashcards