iannanort

Alla inlägg under januari 2012

Av Josefine Molin - 26 januari 2012 18:30

Hej på er,


Äntligen hörde bemanningsföretaget av sig, och jag fick jobbet! Känns jättebra :) Får se vad det allting exakt innebär då vi ska ha mötet på tisdag!


Har nyss ätit biffar klyftpotatis och bea :) Götttigött!


Snart blir det en promenad med våran gris och sen ner i soffan och titta på någon bra film bara!


   

Av Josefine Molin - 26 januari 2012 12:16

Hej,


Idag var det en seg lektion, tiden gick långsamt och vi gjorde ca 3 uppgifter på 3 timmar. Fick även mina böcker, men hon har ju bara sålt facit till övningshäfterna, blev lite irriterad på detta eftersom jag verkligen behöver dem också. Så vad har jag betalat för liksom.. SURT!


Nu ska jag peta i mig lite rester från gårdagen, självklart ringde dem från jobbet under föreläsningen och har inte fått tag på dem, hoppas att dem ringer upp snart! Så man får svar!


Ikväll kanske det blir en bio, beroende på om det går något bra, nån som kan rekommendera något?


Pratade länge med min fina gamla kollega Lina igår! Självklart kom vi in på hårklippning och frisyrer! Det börjar bli dags att ge sig av till frissan igen! Hon tyckte absolut blont! Kanske blir typ detta, är lite sugen på att klippa av det ;)



Kram

Av Josefine Molin - 25 januari 2012 14:33

Hej,


Micha åkte just iväg på sina möten, så nu är frågan hur jag ska göra..Jag har iallafall tagit på mig träningskläderna, men antingen en långis med Maja eller ett pass på friskis? Jag vill gärna gå på passet men då måste jag gå dit och gå hem eftersom Micha har bilen och jag kan inte cykla i snön :/


Eller så kör jag ett pass imorgon efter skolan? :)Lutar nog åt promenaden..


Måste även iväg och handla inför middagen, idag har jag tänkt att göra Delitzie eller pastastubbar som vissa kallar det!


Nu blir det ut i snön och försöka piggna till!

Av Josefine Molin - 25 januari 2012 10:23

Ursch vilken tråkig månad gällande räkningar.. Jag fick ju mitt bidrag för redan 2 veckor sedan..så det är tyvärr inte så mycket pengar kvar, och nu kommer ju räkningarna och böcker ska betalat. SOM TUR ÄR, har jag hittat böckerna begagnade och fått dem för halva priset! Och har en underbar klassis som hade lust att hämta dem i GBG och släpa med dem till skolan imorgon! Tack kära du! Jag fick iaf böckerna till halva priset, hoppas bara det inte är så mycket kladd i dem.


Straxt ska vi ta en sväng till skogen med Maja, eftersom jag är ledig idag och Micha jobbar eftermiddag/kväll så har vi tid att umgås på dagen. Blir lite kaffe och dem sista kakorna till skogen :)


Saknar er där hemma <3


     

Av Josefine Molin - 24 januari 2012 18:21

Hej :)


Intervjun gick bra, herregud viket stort lager dem hade. Det kändes bra och stämningen var bra men såklart full fart. Hoppas på att få bli en av dem och böja jobba extra, dryga ut studentkassan lite och få en sjuktbra erfarenhet!


Kikar bara in för att uppdatera vad jag gör för tillfället!Snart kommer älskling, då blir det lyxmiddag ;) blodpudding!


 

Sitter och läser lite kinesiska, detta var min första bok! Herregud vilka minnen det väcker :) Älskar dessa böcker!


 

Har även gett mina blommor en dusch! Jag hoppas att dem ska vakna till liv igen, och gör allt jag kan! Nån som har bra tips på oblommiga orchideér?


<3

Av Josefine Molin - 24 januari 2012 13:25

Hej !


Idag är det superhärligt väder här, kallt men väldigt soligt:) Idag kom äntligen min telefon tillbaka också. Vilken lättnad!


Har just varit ute med Maja och Micha på en promis runt sjön, Micha åkte iväg på möte och jag ska göra mig iordning och promenera bort till Nellys huvudkontor. Det tar ca 30 min med buss och 30 min att gå. Så det får bli en promenad i solen.


Jag hoppas att det kommer gå bra :) Är lite nervös men det ska man väl vara.


Hör av mig senare hur det har gått!


Puss till er <3


 

Av Josefine Molin - 23 januari 2012 20:50

Hej !


Sitter och tittar handbollen och har nyss avnjutit spagetti och köttfärssås! Riktig måndagsmiddag!


Fick ett samtal att jag är välkommen på intervju hoss Nelly imorgon kl 15:00 :) Jättekul att jag gick vidare! Så är lite nervös för imorgon men det ska nog gå fint!


Detta bjöds det på: Recept finns här på kolakakorna och här är receptet på silviakaka!


För er som har lust att kommentera, det är bara att fylla i namn om ni vill och skriva kommentaren och sifferkombinationen. Man behöver inte fylla i de andra fälten! Jättekul om ni kommenterar då och då:)


silvia6




Av Josefine Molin - 23 januari 2012 15:48

Hejsan,


Här bakas det för fullt, har just sprungit klart i tvättstugan, varit ute med Maja och handlat för bakning nr2. Har redan gjort kolakakor och ska nu börja med silverkaka :) Sedan kommer Tessan och Evelina och fikar en sväng.


Skulle ju ha börjat med träning idag, men har inte alls känt någon lust + att jag varit ute och gått till skolan och fixat med att försöka sälja min böcker, samt 3 promenader med Maja!


Håll tummarna för att inget bränds vid! Lägger upp recept senare!


Puss

Ovido - Quiz & Flashcards